„ Kryzysy psychologiczne u dzieci i sposoby interwencji”.

           W dzisiejszych czasach bardzo często spotykamy się i używamy słowa kryzys. Mówimy o własnym kryzysie w sytuacji zmęczenia czy przepracowania lub niemożności rozwiązania sytuacji trudnej. Czasami dostrzegamy kryzys w zakresie wyznawanych wartości lub kryzysie autorytetu, instytucji czy rodziny. Bez względu na źródło i zakres rozumienia tego słowa, zawsze w głębszym zetknięciu i przeżywaniu kryzysu, doświadczamy szeregu negatywnych uczuć i destabilizacji również w zakresie myślenia i sposobów rozwiązania trudnej sytuacji. Występowanie kryzysów jest zjawiskiem naturalnym i powszechnym, wkomponowanym w rozwój. Nie byłoby dorastania i dojrzewania bez kryzysów. Grecka etymologia tego słowa „krisis” oznacza wybór, rozstrzygnięcie. A więc nie ma negatywnej konotacji. Wyznacza raczej perspektywę rozwojową-rozwiązywania sytuacji trudnych. Jako pedagodzy mamy do spełnienia trudne zadanie. W sytuacjach kryzysowych, które mogą być także trudne dla nas, mamy pomóc dziecku przejść w jak najbezpieczniejszy sposób przez kryzys. A także wyposażyć go w narzędzia radzenia sobie w podobnych sytuacjach w przyszłości. Jest to zadanie szczególnie trudne, kiedy mamy poradzić sobie z kryzysami w sytuacjach traumatycznych, zagrożeniach zdrowia lub nawet życia, przemocy i różnego typu nadużyć. Mamy przecież do dyspozycji tylko nasze doświadczenie, wiedzę i emocje. A one muszą okazać się wystarczające do udźwignięcia czasami bardzo trudnych problemów.

Zapraszamy psychologów i pedagogów szkolnych na szkolenie pt. „ Kryzysy psychologiczne u dzieci i sposoby interwencji”. Przewidujemy dwie części zajęć. Pierwsza część będzie miała charakter edukacyjny. W drugiej części- warsztatowej pomocna będzie Państwa otwartość i podzielenie się własnym doświadczeniem i przygotowanie krótkiego opisu sytuacji kryzysowej w Państwa placówce, także tej rozwiązanej pozytywnie. Zalecany jest udział dwóch osób z jednej placówki.

Celem naszego spotkania jest:

* zdobycie wiedzy na temat sygnałów ostrzegawczych, czynników ryzyka i objawów kryzysu u dzieci

*prewencja, czyli co możemy zrobić, żeby zminimalizować wystąpienie sytuacji kryzysowych

*zbudowanie własnych zasobów osobowych do przeprowadzania bezpośredniej interwencji w sytuacjach kryzysowych we własnej placówce

*zmniejszenie własnego lęku i bezradności

*zwiększenie poczucia kontroli i wpływu

*zbudowanie sieci wsparcia

TERMIN: 25.11.2019r. godz.12-15

MIEJSCE: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Aleksandrowie Kujawskim, ul. Sikorskiego 3.

OSOBA PROWADZĄCA: Marzenna Kruk, psycholog kliniczny, psychoterapeuta, specjalista ds. przemocy

Zgłoszenia: p. Paulina Lewandowska tel.54 2825555

                   e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZAPRASZAMY!!! UWAGA: W wypadku dużej liczby chętnych, będzie podany drugi termin spotkania.

 

 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim © 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone